REKLAM-TERROR

Du är väl rik, frisk, snygg och slimmad?
Det är vad reklamen vill få dig att sträva mot. Du Måste var Lyckad! Det går inte an att vara en vanlig människa med studieskulder, förkylning och ordinärt utseende... Lyckan ligger utanför det egna livet, bara vi använder Deras produkter eller köper Deras kläder, bilar, krämer och lättlagade thailändska såser så blir vi lyckliga!

Jag får alltid en sådan dålig känsla när jag läst/sett reklam - den lämnar alltid en känsla av misslyckande efter sig.... jag är ute.. omodern, inte inne, inte medveten... bär inte de senaste modekläderna... Men jag trivs ändå väldigt bra med det liv jag skapat - utan konsumtion!

Vad hjälper det om jag designar mitt hem med de senaste vitvarorna (som är grå) i borstad aluminium och har de chickaste kuddarna från Indiska om ingen är hemma? Vad hjälper det om jag lagar den mest utländska maten med kokosmjölk om alla bara gnäller och bråkar?

Reklam-terror!
Lycko-fascister, som en av mina systrar brukar säga!

Affärsmännens hyenor ylar ........... Ni Måste känna er misslyckade och bota detta med det som VI betämmer att ni ska köpa! Man kan bara KÖPA sig lycka faktiskt, man kan konsumera sig fri, det räcker flera timmar ha ha, sen måste du köpa mera.... Lyckan är materiell, tro inget annat, ju mer glitter desto bättre... Aouuuuuuuuuuu......!

Denna ständiga olustkänslsa av otillfredsställelse försvann när TV:n åkte ut och det blev "nej tack till reklam" på brevlådan. Så skönt!
Nu kan jag satsa min energi på att själv bestämma vad som är viktigt för mig.
Lyckan ligger i att relationerna är goda, att vi kan prata med varann och ge en kram i köket!
Lyckan ligger i att kylskåpet över huvud taget fungerar och är fylld med mat.

Jag säger som björnen Baloo:
- Var nöjd med allt som livet ger och allting som du kring dig ser!
Stackars reklambladsmakare - ni har inget att hämta hos Djungelmorsan!

Goda hälsningar från en som är alldeles lagom skuldsatt, hyfsat frisk med lagom många kilo - och som tänker dissa både julstress och julklappshets.

Sturella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0