FEJKAD INTERVJU MED DJUNGELMORSAN

Nu ska jag öva mig på att bli intervjuad av Babianbladet!
En reporter kommer och sticker upp en banan (läs mikrofon) under näsan och ställer intelligenta frågor. Nu måste jag vara lika professionell som Per Gessle och tycka att det är jätteroligt och väldigt pigga frågor...
Svara snällt nu:

FULLSTÄNDIGT NAMN:
Cruella Sturella
FAMILJ:
3 pumor, 2 hanar varav 1 är ordinarie och 1 är X...
TROR PÅ:
Den gudomliga kraften i allt som lever
TROR INTE PÅ:
Massmedia (aj! det fick jag nog inte säga till Babianbladet!)
ROAS AV:
Ordvitsar á la Povel Ramel och Galenskaparna
OROAS AV:
Människans bekvämlighet
STOLT ÖVER:
Att jag vågar blogga samt att jag vågar driva mitt arbete framåt i en konservativ miljö här i djungeln
MISSNÖJD MED:
Ingenting! Det är Baloos lag som gäller: "Var nöjd med allt som livet ger!"
SKULLE ALDRIG:
Hoppa fallskärm!
OKÄND TALANG:
Åker inlines
BÄSTA EGENSKAPER:
Ja du... Du kanske tycker något annat med jag satsar på att vilja vara generös.
SÄMSTA:
Effektiv och drivande så att jag river upp damm-moln för andra...
LASTER:
No drugs, men jo jag har för många grejer här i kojan... Försöker sälja och ge bort men det blir liksom inte mindre... Kan förköpa mig på kaffeservice och te-koppar!
FRITID:
Drar ogräs. Sover och älskar och sover. Zzzz...
DRÖMMER OM:
Ligga i hammocken och läsa bok i duggregn. Fred mellan bufflar och hyenor.
SER:
Kontakten där TV´n kunde ha stått...
LYSSNAR PÅ:
Hårdrock "Dist" på radions P4, "Världsmusik" med Teddy, Leonard Cohen, Celtic Circle, Kajsa-stina Åkerström, Tomas Broström och Melodikrysset! Trazan och Banarne förståss!
KÖR:
Cykel och ibland Opel bland lianerna
FÖRBILD:
Mästerkatten i stövlarna, Fransiscus och Heliga Birgitta
BÄSTA LÅT:
"Blott en dag" samt Status Quo "Sometimes we have to break the rules" (skriv inte "Highway to hell" med ACDC)
LÄSER JUST NU:
"Mediatan" en o-roman av Maria-Pia Boetius samt "Guldkompassen" Av Philip Pullman
ÅRSTID:
Vintern! Eh... jag åker till snön, står inte ut med djungelfukten året runt!
OAS:
Jo, man är ju en vandringsman/kvinna - svingar mig gärna till pilgrimscentrum i Vadstena bland nunnor och andra coolingar!
ÅNGRAR:
En del... men börjar förstå att misstag är nödvändiga...
FAVORITMOJÄNG:
Potatisskalaren och pincetten
MOTTO:
1. Någon av oss har fel - och det är inte jag!
2. Håll ordning så slipper du städa!
3. Bit inte den hand som föder dig...
4. "Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,
mod att förändra det jag kan, och förstånd att inse skillnaden"

Vi tackar Djungelmorsan för denna öppenhjärtliga intervju och ser hur hon tålmodigt tar emot nästa reporter som kommer från NoshörningsNytt... medan KrokodilKuriren får vänta på sin tur, liksom PelikanPosten...

Nää, nu räcker det!

Ego-Sturella

Kommentarer
Postat av: Apan på savannen

kul att läsa intervjun och välkommen till djungeln. rapport från Savannen: snart minusgrader och mest mulet. Imorgon kommer domedagens basuner att förvarna oss om vårt ändliga liv. Dags att använda denna sista vecka av den mörka tiden till att noga tänka över och förlika sig med sitt liv. Om en vecka tänder vi adventsljus och stjärnor. Det ska bli härligt.
kram
Apan på savannen

2007-11-24 @ 20:47:12
Postat av: Kristina

Kära Sturella!
Kul och spännande att läsa om dina funderingar i alla regnbågens färger!!
Många kramar
Kristina

2007-11-24 @ 21:33:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0