ASKONSDAG

En dag med aska - en grå dag? Icke! Man tager några gamla fet-tisdags-kartonger och bränner dem i en gammal stekpanna utanför dörren. Den askan som blir däri, skrapar man högtidligt ihop och tager med sig i en liten burk till jobbet. Där ber man arbetskamraterna i djungeln att ställa upp sig på rad och så smetar man till ett kors i pannan på var och en - vips så har man en Onsdag som i en liten Ask! Eh.. jag menar så är det AskOnsdag.

Härmed förklarar jag Fastan invigd! Det är den kristna ramadan. Avstå. Låta bli. Vaddå? Allt det som triggar igång begären... kamraterna mumlade något om att det får väl bli snuset då... eller godiset... eller semlorna.
Själv tänker jag avstå från bilåkandet. Nu ligger min gröna djungelhäst till fösäljning på Blocket. Skivbromsarna justerade, bensintanken bytt, ny generator, stenskotten på framrutan ersatt av ny ruta, manen är kammad - you name it! Den är i gott skick och min bankbok är tom. Också en askonsdag...

Gnägg. Sturella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0